1.EDU.

                                                     La Vida Decode                                        1.0 .   

La Vida Decode je  istraživački projekat kome je cilj dekodiranje i razotkrivanje iluzija ovog obmanjujućeg sveta u koji smo uronjeni  nečijom voljom od  rođenja  do smrti. Osloboditi se iluzija i ostati smiren,  steći uvid u stvarnost bivanja, uslovno, moguće je koristeći deveto-segmentni ključ simboličnog naziva : ,,La Vida Decode,,. Delovi ovog  ključa nalaze se skriveni u poglavljima 1.edu-2.com-3.maja-4.soc-5.sc-6.sci-7.alma-8.time –9. chao/rem- 10…. i to na  više destinacija.

Prva verzija ,,La Vida Decode,, sastojala se od  malih kartica s.c.( sapience cards, isečenih od kartona na format busplus kartice) svaka kartica sa po jednom izabranom i lepo ispisanom  izrekom,  a zatim  sve one  složene  po oblastima u poglavlja od 1 do 9)  kao tematski kompleti (u providne pvc okvire za vizitkatice, zgodne radi izmene i dopune , sa po 3 odnono 6  pregrada po otvorenoj strani ).

Naravno ovu kolekciju je potrebno povremeno obnavljati i dopunjavati,  iznova kombinovati kartice i ponovo slagati, naravno po nekoj svojoj ličnoj metodi i nahođenju (slično  pasijans otvaranju i povezivanju smisla). Zatim sledi ono najvažnije: primena  ovih saznanje  dok nam se vremenom  ne integrišu i ,,pređu i u našu glavu,, kao  naš  lični stil i način, i postanu  naš način mišljenja i ponašanja. Ovakav ,,komplet kartica,, najbolje je čuvati u nekoj pogodnoj kutiji i držati  pri ruci, uvek spremne za proučavanje i dopunu  i kao koristan podsetnik. Tekstovi ovih kartica sakupljeni su vremenom, npr. citati  iz raznih knjiga, filmova, ličnih kolekcija, prikupljenih  iz  starih svesaka,  knjiga istorije, filozofije, raznih istraživanja, sa weba, iz knjiga poezije. Kao dodatak , na kraju sledi muzička DVD  kolekcija namenjena relaksaciji, edukacji i meditaciji. ( 10.zbirke antologijskih pesama i poezije zemalja sveta, )

La Vida Decode > Maps>

1. EDU. edukacija – učenje,feedback, iluzija 2. COM. komunikacija,>informacija > manipulacija 3. NAT.  natura maya, priroda iluzije, emocije,
4. SOC. sociologija, veliki brat, matrix, modus vivendi 5. S.C. sapience cards, saudade,nutrimentum spiritus 6. SCI. science – nauka,dualnost, bipolarnost, talasi,
7. ALMA – , duh, duša,iluzija,  vera, etos, sinhronicitet 8. TIME – vreme, bezvremenost,iluzija, trenutak- večnost, prostor 9. CHAOhaos ,  rem,virtuelno-st, ordo vs chao,

10. Dodatak : kolekcija > Jedna pesma – jedna slika > Argentina, Brazil, Kuba, Meksiko, Amerika, Portugal, Španija,Italija, Grčka, Rusija, Srbija …(muzičke kolekcije su na DVD ovima : audio,video i tekstovi.)  Izvestan broj prevoda sa španskog , portugalskog … je postavljen na sajtu>  Lyrcstranslate > Malva Rosa)

***

La Vida Decode  / prva kolekcija /

1. EDU> edukacija, učenje, feedback, iluzija, 

***

Cenim tvoju želju za naukom, ukoliko ona vodi onom istinskom

i korisnom obrazovanju, a ne onom raširenom polovičnom obrazovanju,

koje samo kvari moral. (Zenonov pozdrav kralju Antigonu)

Paravo učenje moraćete početi odučavanjem i preispitivanjem

svega prethodno naučenog.

a.d.m.

Svako znanje je predvorje neznanja.

Ne slušajte mene nego logos.

Heraklit

Nullius Addictus Juvare in Verba Magistri. – ne shvataj bukvalno reči učitelja (majstora)                                  /ne zaklinji se, proveri/at no man’s dictation/

Put u pakao, često je popločan najboljim namerama!

Mnogi veoma učeni (školovani), nemaju razuma.

Demokrit.

 

Treba učiti, ali  tako, da vam knjiga ne zakloni ljude.

Mnogo znanja ne uči mudrosti.

Heraklit

Um pretrpan znanjem je um osuđen da ostane u neznanju.

.                                                      La Vida Decode                                    1.1

1.EDU. > edukacija                              

***

The Secret of Children /Tajne detinjstva/ -Maria Montesori /1941/

Antiroditelji – M.Kosicek / 1986/

 

2.EDU > EDUKACIJA  (Education ,Feedback,Iluzije,pamet≠njakovć,)

2.1***

Ne dopusti da te školovanje spreči u tvojoj edukaciji. Mark Twen

Današnji sistem edukacije nema nikakve veze sa obrazovanjem,
već sa kontrolom ljudi. /škola za sluge/ Naom Chomsky

Um pretrpan znanjem je um osuđen da ostane u neznanju.

Mnogo znanja ne uči mudrosti. Heraklit

Cenim tvoju želju za naukom, ukoliko ona vodi onom istinskom
i korisnom obrazovanju, a ne onom raširenom polovičnom obrazovanju,
koje samo kvari moral. (Zenonov pozdrav kralju Antigonu)

Obrazovanje podrazumeva obraz !

Cilj odgoja je formiranje karaktera.

Informacije su danas potisnule znanje,  znanje je potisnulo mudrost, a  mudrost se povukla u dubinu.

Naš sistem ,,obrazovanja“: Ponovi šta sam ti rekao !

Ljudima nije važno ono šta stvarno jeste,
važno im je ono, što oni misle ili veruju da jeste.

Kad bi ljudi govorili samo istinu, kakva bi tišina nastala !
Sokrat

Svako znanje je predvorje neznanja.

Paravo učenje moraćete početi odučavanjem i preispitivanjem
svega prethodno naučenog.

Ako u nešto veruje veliki broj ljudi, ne mora značiti da je to istina.
Giordano Bruno

Ne slušajte mene nego logos. Heraklit

Ljudi se obično varaju zbog pogrešne naklonosti. f.
Mnogi veoma učeni (školovani), nemaju razuma.
Demokrit.

Treba razlikovati dokazivost od uverljivosti.

Nullius Addictus Juvare in Verba Magistri. – ne shvataj bukvalno reči učitelja (majstora) /ne zaklinji se, proveri/at no man’s dictation/

Facta non verba

NULLIUS IN VERBA – ne sudi po rečima

Objektivnom posmatraču postupci uvek bolje govore od reči.

Ako ljudi nisu iskreni, onda su reči izgubile značaj.

 La Vida Decode 

2.2. EDUKACIJA

Ne brkajte reči sa stvarima koje opisujete.

Nikada ne brkajte misli sa onim što jeste, jer to nije isto,
JKM./Jidu Krišnamurti /

…glupane…reči nisu tu da bi se sporazumevali, reči su tu da bi dolazilo do nesporazuma…

Dve su vrste znanja: školski naučeno i ono stečeno iskustvom i ličnim posmatranjem (gnoza)

Treba učiti, ali tako da vam knjiga ne zakloni ljude.

Cilj odgoja je formiranje karaktera.

Kad vidim kako neki čovek govori, zadržavam svoj sud, dok ne vidim kako radi. Kfc.

Više vredi lep razgovor od jedne večeri, nego deset godina učenja ….T.A.

Nisam naučio od onih koji su me učili, već od onih koji su sa mnom razgovarali.Sv.A.

Znanje na rečima, pročitano u knjigama o ljubavi, moralu…
najčešće ne znači mnogo u stvarnom životu ….

Od knjiške pameti (knjiga) do životne mudrosti, dug je put.

Knjige su knjige, a život je život.

Nije najveća budala onaj ko ne zna da čita, već onaj ko misli da da je sve što pročita istina. Ivo Andrić.

Ako koristite reči, a iz njih dolazi zloba, jed, kajanje, bol, koji je onda njihov smisao…

Pročitam ili čujem pa zaboravim, vidim i setim se, uradim i razumem. Kfc.

Uzrok – posledica
Suština učenja je u povezivanju (prepoznavanju) uzročno posledičnih relacija.

Biofidbek
Princip povratne sprege je najvažniji princip učenja svih viših bića. Podrazumeva višestruku proveru i upoređivanje . ( Adaequatio et rey)

 La Vida Decode 

2.3 EDUKACIJA

Ako detetu otklonimo sve teškoće sa životnog puta, previše ga razmazimo i sputamo prevelikom ljubavlju, ono će postati nesposobno za život sa drugim ljudima i sebično. Neće moći da se uklopi u odnose sa drugim ljudima. Dosada vodi lošim navikama, agresivnosti, neposlušnosti .Marija Montesori /1870-1952, swis. pedagog i filozof/

Spontani vaspitač ?
Neki ljudi čitav život naporno rade u želji da svojoj deci omoguće više lagodnosti i životne radosti no što su sami imali. Ali pri tome nemaju dovoljno duhovne snage i lične kulture da bi dete pravilno vaspitali, a izolovali su ga od ,,spontanog’’ životnog vaspitača, bede, nemaštine i muka na sopstvenoj koži, te dete vremenom izraste u svinju koja na kraju izbaci roditelje iz kuće. /SKM*/

Kvalitet Ega
Umerena količina kolizije podstiče rast ega. Kolizije između psihe, fizičkog tela i okoline zahtevajuodgovor i prilagođavanje, a umeren sukob ovih optimalan je uslov za pravilan razvoj n ega. Loše izgrađen ego lako se raspada u stresnim situacijama, a takvi ljudi konstantno bivaju iznevereni i razočarani životnim situacijama.KGJ.*

Ništa toliko ne jača ego, kao činjenica da ste u pravu.

Ni najgori neprijatelj ne može čoveku naneti više zla od vaspitanja koje ga celog veka tretira kao odojče. /Aristotel/

Otuđenjem moderan čovek gube onu važnu povratnu informaciju neophodnu za stalno i blago korigovanje svojih grubih stavova, radi suživota u ljudskoj zajednici, i vremenom postaje bezosećajan kao neki mehanički robot ili android za druge ljude.

Izvesna patnja je neophodna radi pravilnog oblikovanja našeg karaktera.

Put u pakao često je popločan najboljim namerama!

Ako voliš svoje dete ne štedi šibu, ako ga mrziš mazi ga. kineska p.

…tako da i strogi učitelji u životu mogu imati važnu ulogu.

*Sergej Kara Murza
*Kral Gustav Jung

 La Vida Decode 

2.4 EDUKACIJA

Ah iskustvo gorko,
Bi mi teška škola,
Ja priznajem grešku,
Al sa puno bola.
Bokačo

Lako je naučiti životinju,
lako je naučiti prostaka,
ali teško je naučiti onoga ko je nenaučen
već došao u priliku da uči druge. V.N.V.*

Najpre treba obrazovati duh, a tek onda jezik.
Justinijan42.

Okolina u kojoj se čovek zadržava tokom većeg dela dana, određuje njegov karakter.
Antifont

Verujem da reči izgovorene sa strašću sadrže živu istinu veću nego racionalne misli.
N.Soseki

Meni je tek kako valja, kad mi je malo i teško.
EK.

Slušaj onoga ko ti je ukazao na tvoje mane,
kao da ti je otkrio najveće blago. B,

Najmanje želimo doznati one istine, koje bi nam donele najveće koristi.

Retki su oni koji obzirom na primer svojih roditelja i učitelja teže da se izdignu viže i traže još i dalje usavršavanje i promene. Kfc.

Poznavati vrlinu, a ne negovati je,
Prikupljati znanja, a ne produbljivati ih,
Slušati kako se o pravdi govori, a ne upražnjavati je
Uvideti svoje mane, a ne otklanjati ih,
Eto šta me brine, reče učitelj. Kfc.

Malu vatru loži pod slamnatim krovom. Kfc.

Kroz lično iskustvo naučimo samo ono što smo u datim okolnostima i bili u stanju naučiti, sve ostalo najčešče ostaje van dohvata našeg pravilnog shvatanja ili saznanja.

*KfcKonfucije /Emir Kustudica / Buda /Nacume Soseki /Vladika Nikolaj Velimirović/

La Vida Decode 

2.5 EDUKACIJA

Prava učenost podrazumeva opreznost, samo-preispitivanje, skromnost, često i popuštanje . Ona druga, nadmena, uobaržena i agresivna …uvek je u ,,pravu’’ .

Ciceron
Ako pored biblioteke imaš i vrt, imaš sve što ti je potrebno.

Tri dana nemoj čitati knjige, i tvoje će reči izgubiti lepotu., Kfc.

Prvo prepoznavanje lepote predstavlja najznačajniji događaj u istoriji evolucije svesti. ET.

Suština stvari nije u razumevanju već u ovladavanju.
KK.

Naročito je veliko neznanje, ne znati da grešiš. P. Sir.

Sva deca se već od rođenja razlikuju i nemaju istovetne predispozicije za učenje, vaspitač mora prvo da izabere i odredi koga će čemu učiti, a ne ,,sve u istu vreću’’ pa šta bude …..

Ako u svom ranom uzrastu dete /sticajem okolnosti propusti/ ne shvati neke pojmove npr. autoriteta /oca, majke / kasnije neće imati pravilne repere za zdravo pozicioniranje u zajednici .

Ako je vaše saznanje posle školovanja u velikom raskoraku sa vašim praktičnim životnim poslovima, vreme vam je za važne promene….

Monah jednog zen manastira: učenje sekte Zen pogrešno shvaćeno
nanosi učenicima velika unakaženja, složih se sa njim. M.Bašo.

Nauka koja je prekinula vezu sa praksom, sa iskustvom, kakva je to nauka. Lomonosov.

Slediti vrlinu bez napora – to je prirodno i spontano delovanje. To se naziva skladom.
Lao Ce

Retrogradna evolucija
Ako je čovek bez radnih navika, izvesne kulture i morala, šta je onda on ?

Sve osim ono pravo
Ima ljudi koji će sve drugo uraditi u poslu ili životu sem ono pravo, što treba da se uradi. Za takve teško da ima leka.

La Vida Decode 

2.6 EDUKACIJA

Auditer el altera parts. /saslušajmo i drugu stranu/

Niko nema pravo da poriče nauku koju ne poznaje.
Paracelzus

Budale dok se klone jednih grešaka, upadaju u suprotne, Justin G.

Nema budale dok školu ne završi.

Obrazovanje podrazumeva obraz.

Dobra je svaka nauka koja nas povezuje,
loše je svako dobro koje nas razdvaja.
D.Radović.

U tkanju našeg života isprepletene su niti i dobre i loše. v.š.

Nazvati stvari pravim imenom je prvi korak spoznaje.
Prećutati neke stvari prvi je korak na putu ka mudrosti.

Dobar odgoj sastoji se u sakrivanju koliko mnogo mislimo o sebi,
a kako malo o drugima.
Mark Twen

Naom Chomsky

1.Današnji sistem edukacije nema nikakve veze sa obrazovanjem,
već sa kontrolom ljudi. /škola za sluge/

2.Većina ljudi ne zna šta se zapravo događa, oni čak ni ne znaju da ne znaju.

3.Najvažnija uloga intelektualca je da govori istinu o stvarima koje su bitne !

4.Svi žele mir, naravno, samo pitanje je kakav mir ? i *itler je bio za mir !

5. I najgori diktatori na svetu, pozavideli bi poslušnosti američkih medija.

Zbog namerne i sistemske greške u edukacionom sistemu, mladi ljudi ne mogu
da shvate i povežu pravi smisao učenja, tj. realnu vezu uzroka i posledica
u stvarnom životu. Danas uska stručna specijalizacija  pravi osakaćena i otuđena bića nesposobna za normalan socijalni život sa drugim ljudima.

Matrix virtuelne stvarnosti
Uticaj televizije, interneta i medija je takav da ljude perfidnim obmanama uvlači u odvojenu virtuelnu stvarnost /matrix/ svet zabave i senzcija, sve postaje jedan rijaliti šou ! Da bi savladali pogubnu moć te globalne zveri androidske realnosti, pokrenimo se malo i pogledajmo stvarni spoljnji i unutrašnji svet svojom glavom a ne samo mesta koja nam prikazuju naši lukavi dušebrižnici. Idimo u prirodu, obiđimo i čujmo povremeno stare prijatelje, možda su u bolnici, možda na groblju, pravu istinu će mo sigurno videti bolje npr. u našem frižideu ili ispred naše kuće, nego što je ona šarena laža koju nam svakodnevno serviraju iz nekog pink tv studija velikog brata.

Ljudima nije važno ono šta stvarno jeste,
važno im je ono, što oni misle ili veruju da jeste.

Očima drugih
Radi očuvanja osećaja mere, lične kulture i estetskog smisla,
čovek sebe treba barem ponekad da posmatra očima drugih ljudi

Naš čin opažanja stvara našu realnost. Opstaje ona verzija te stvarnosti na koju obratimo pažnju. Svet pre učešća naše svesti postoji kao bezbroj potencijalnih mogućnosti . Mi našim čulimaa perrcipiramo samo mali deo sveta i oko toga smo sami izgradili izvestan konsenzus realnosti.

D://Malva /La_Vida_ Decode/Edu/1-6

30.10. 17   28.11.17.

30.12.18.

  1. Karakter je čoveka, njegov (dobar ili zao) duh .  Hreaklit

Mnoge naše karakterne osobine i navike isprepletu su vremenom kao neko čudno šareno tkanje u toku ovog našeg života. U celom tom šarenom haosu počinje da se vremenom iskazuje i nazire izvesna slika i njene (za nas) često neuhvatljive i iskrivljene konture. A to je ustvari naš karakter. Mi na žalost, obuzeti svakodnevnom navikom kratkovidosti, i ne želimo tu svoju  sliku pogledati, videti i raspoznati je i sebe sagledati u svim tim stotinama ,,boja i nijansi.,,. Naravno svi drugi oko nas , sa strane  sasvim dobro nas vide i osete u ,,punom koloru,, a shodno tome i doživljavaju.

U stvari svi smo mi, manje više žrtve nemara, što ličnog, što kolektivnog, u sistemu obrazovanja  i shvatanja vrednosti. Iz toga proizilaze kasnije mnogi naši problemi, kao i društveni nesporazumi. Sami sebe zbog previda i neznanja zaplićemo i uplićemo, kao neki nepažljivi leptir u paukovu mrežu.  Ovo naše zapetljanije nam se kasnije vremenom sve više pričinjava kao neki usud i fatalnost sudbine iz koje na kraju, zbog te lične nemarnosti i neznanja stvarno i nema izlaza.

Verujem da, kad bi čovek samom sebi, bar povremeno predočio ovakav tragi-komični spisak karaktera, ljudskih osobina i ćudi, da bi time stekao potpuniju sliku i predstavu i o sebi i o drugima i možda bi tako dobio inspiraciju za lepšim životnim smislom i korisnim usavršavanjem. Ako se slučajno i sami upustite dalje u istraživanja ove karakterologije, moći će te da korišćenjem ovakve palete, ,,crno belog spektra,, da  dobijete odlične i jasne slike i prikaze većine primeraka naše vrste.

Neki istraživači stare grčke tvrde da je Teofrast pored ,,Karaktera,, napisao i knjigu čovekovih karakternih vrlina, no drugi tvrde da je ona vremenom izgubljena, te nama ne preostaje ništa drugo, nego dok se ona ne pronađe, da sami ovom spisku karaktera i osobina ponešto pridodamo, razjasnimo  i promenimo te dopišemo na spisak ono, što mislimo da je dobro i korisno za nas. Prvih 30. tipova karaktera je opisao Teofrast u svojoj knjizi, sa primerima svoga vremena. U nastavku slede ,,savremeni dodatci i tipovi,, uz neka objašnjenja i poređenja.

šifra  K Karakteri, karakterne osobine i mane i bolesti
1 LICEMER licemerstvo, cinik, pretvaranje,  gluma,ironija
2 ulizica, ulagivanje, podrepaš
3 gnjavator, davež, dosađivanje drugima,
4 sirovina, prostakluk, neotesanost
5 udvarač  / udvorica laskavac, hvalisavac, uvlakač
6 pokvarenjak, demagog, svađalica, zli jezik i namere
7 brbljivac, nedostatak samokontrole, i kočnica, lupetanje, alapača
8 Frau Gabrijela,, izmišljanje novosti, sklonost senzacoinalizmu,,ma jel to istina,,
9 bestidnik, beskrupulozan, u sticanju koristi, ajkula u društvu, mafijaš
10 Kir Janja – tvrdica, vodi  preteranu (bolesnu) brigu o novcu, rob novca
11  
12 šeret nepristojnost, šegačenje,  zezator, neozbiljan zae.bant
13 netaktičan, ne zna pravi način i vreme i  trenutak za …
14 neodmereno uslužan, neumeren, preteruje u ophođenju,,brižna mama,,
15 tupav, glupav,, sporo pali ,, kasno shvata stvari, a život prolazi…
16 bahatost, nadmenost,  uobraženost, uz nametanje obaveza i krivice drugima
17 sujeveran, sujeverje, bojažljivost, vera u  besmislenosti i beznačajno /21
18 gunđalo, često neumesno i neproduktivno jadikovanje ,,po ćoškovima,,
19 ,,Neverni Toma,, bolesna nepoverljivost, sumnja u sve ljude
20 svinja, prljavko, zanemarivanje higijene  tela do odvratnosti / suprotno je bolest preterane čistoće ili pedanterije
21  
22 nevaspitanko, bez osnovnog lepog vaspitanja, neodgojen ,,sirovina,, bestidnik  /nema stida
23 bolesno sujetan karakter, neprimerna, (nedostojna  želja za  isticanjem, da se bude ,,neko,,.-16, 26
24 cicija, cicijaštvo, nedostatak ličnog dostojanstva ispod svakog nivoa.za darežljivost nije čuo  10
25 razmetljivac, snob, neprimerena razmetljivost,  isticanje (najčešće izmšljenih) odlika
26 grubijan, ,,Rambo,, harambaša, zanemarivanje osećanja drugih ljudi  /15 /
27 kukavičluk, ustuk duše pred  strahom / od svega /boj se ovna, boj se govna /
28 vlastoljubivac, oligrarhija, bez krupulozno nametanje i ,,trpanje,, sebe u vrh/ politiku/
29 pozno-ukost, koja ne priliči  godinama i mogućnostima čoveka
30 ogovaranje, lukavo (npr. medijsko) opanjkavanje  uz vešto dodavanje neistine / seka persa,
31  
32 zaštitnik nevaljalstva, pravdanje, povlađivanje  manama drugih iz  ličnog koristoljublja, ljudima loših osobina, okretanje glave da se ne vidi ono što je loše.,, zli mecena,,
33 lakomost, alavost, pohlepa, grabežljivost, halapjivost,,od prirode /nam/ data,, pera ždera,,
34 nerealnost /opšta sklonost /živeti u oblacima,biti ekonomski nepismen, ne sagledavati celokupost stvari, raditi nevažno preskakati važno,
35 sanjar, neproduktivni maštar, lutanje     želja, htenja , pažnje . . .
36 sadista– sklonost ka mučenju drugih/sebe /sado-mazo/
37 mazohista – sklon mučeništvu sebe samoga
38 bezobzirnost za druge, neuviđajnost , kinjiti druge oko sebe ,
39 PACER , površnost, loše procenjivanje, naivnost, nesagledavanje svih stvari budućeg posla (nerealne projekcije) aljkav u svemu
40 naivko, neiskustvenost, i neostvarenje ciljeva /zbog  nerealnosti/ ,, naivan ko f. sobarica,,
41 prelest, biti u zabludi,  iluzija stvarnosti
42 prevrtač, prevrtljivost / prevrtljivac,  danas jedno, sutra drugo, jedno obeća drugo radi ,
43 haotičar, sklonost haosu, stalno klizi ili srlja u haos, nered i probleme
44 dežurni krivac, biti uvek nekome kriv, budala, dežurna luda
45 nepromenljiv,statičan kao od kamena, je u zabludi da neke životne stvari i odnosi zauvek nepromenljivo  i večno traju i da se nikad neće menjaju (i da su iste kao pre, ili  projekcija sadašnjeg na buduće
46 KOMPLIKATOR, usložnjavati stvari i probleme bez ikakve potrebe, komplikovati život (često bez stručne kompetencije za neki posao)
47 ,,mirođija,,  dežurni petljanac, biti u svakoj  šerpi /čorbi mirođija
48 lažna nepažnja, prevideti  omalovažiti  nesaslušati i poniziti druge ,,kao šatro, nisam to čuo,, praviti se ko bajage gluv / šta sam čuo nisam čuo, šta sam video nisam video …
49 drami-ti, natezati stvari do krajnosti, apsurda do granice mogućnosti, forsirati bez razloga , dramaturg, draramatizovati nešto namerno
50 hazarder, ići po ivici  ,,noža,,  /mogućnosti/ equilibrista, sklon rizicima ili jurnjavi
51  
52 u procepu ,,cajtnotu,,  biti uvek između dve vatre, u  procepu nekih- nečijh  interesa
53 biti ,,devojka za sve,, /  za budalu uvek ima posla
54 NOSTALGIČAR,  /živeti u prošlosti,/  bolovati ,,upasti u šablon,zaglaviti,
55 smotanko ,,k’o sajla,, nespretnjaković
56 zaboravko,,krečana,, ima rupe u glavi /pamćenju/ alchmajner/
57 rasejanko, (,,ludi naučnik,,) proka,,
58 lenjivko, teško mu dupe ,
59 ljutko, na sve se nešto ljuti, i na sam život
60 ševrdalo, vrtirep, čas ovo, čas ono , česta osobina ljudske prirode …
61
62 ima neko đavo,/ šejtan poput krvi kruži kroz ljudsko telo . I.Andrić /
63 niske strasti( rob hormona )
64 krut , uvek neprilagođen
65 BESKIČMENJAK ,preprilagođen na sve (pa i loše stvari), ko mačka …
66 bukvalac , fatalista ,Žak,, bukvalista
67 mrzovoljko, uvek ustaje na levu nogu
68 Flegma -tik, može bombe da padaju on ne reaguje….biti ležeran, spor, propustiti važno…
69 namćor, osobenjak, čudak, prgavko ,
70 zlopamtilo,
71 osvetoljubivac
72
73 uvredljivac, uvredljivost, previše osetljiv, na sve se vređa…
74 Sveznalica, zna sve ali najviše beskorisne stvari
75 pametnjaković, isključiv, kvazi stručnjak, trpa se svuda, davež, smarač,
76 vunderkind, neprilično zrelo dete za svoje godine
77 živac, kratak ,,fitilj; ko šibica ,,
78 vuk samotnjak (stepski vuk )
79 siva eminencija, izigravati boga, nametati  osećaj krivice u svesti drugih  /76
80 ŠIBICAR, manipulisati interesima i obavezama drugih , pravdom, nepravdom,  moralom,  ucenama,kaznama, kletvama, prevarant, smutljivac,
81 folirant, pretvara se, glumi , mućka skriva, laže, priča jedno radi drugo, (p..a sa dva lica)
82 noj, neću to da vidim, zabijanje glave u   pesak, što sam video nisam video, što sam čuo nisam čuo …
83 DIKTATOR, političar , često izigrava svevišnjeg, žrtvovanje drugih zbog svojih ličnih /skrivenih / interesa /73
84 TVRDOGLAVAC – vo – june, ko mazga,svojeglavost,krutost, drži se kao pijan plota svoga stava., uporno ponavlja greške /
85 ANDROID, zaluđenik,, ,obnevideo, isključivost,  ne živi u realnom svetu
86 jurcator, ,,brzi gonzales,, teško nogama pod ludom glavom / suprotno puž
87 težak tip (za okolinu):  imati mene pored sebe, to je stvar dobrih živaca ,
88 zanovetalo, zakeralo, nezadovoljnik : još se nije rodio ko bi meni ugodio.
89 vernik , u ,,hepi end,, /ili  u  tragičan kraj/ koji nikako ne dolazi
90 upasti u kolotečinu, u rupa bez izlaza, šablon – kalup, dosadan tip stalno ponavlja neinteresantnu rutinu, bez mašte,  žabokrečina.
91  
92 razvodnjavati stvari, davež, važnu glavnu temu skrenuti i  pretvoriti  u  beznačanju
93 baba roga, odbojan tip, arogancija
94 kameleon, menja boje po potrebi, prefarban svim bojama, ljigavac
95 sitničar, cepidlaka, picajzla, / ne biti isključiv…
96 Ja čekam,  /da mi svet dođe na noge/ čekam svog princa….. Penelopa
97 Kupoholičar, neodmereni potrošač, ludi kolekcionar, rasipnik novca
98 Lažovčina, ,,baron minhauzen,,/ šta može hladna i gola istina protiv blistavih čari laži ,,
99 HEDONISTA/ u se, na se i poda se /
100 Dvoličnost, pričam jedno, obećam drugo, uradim treće,
101
102 Don Kihot, borac za pravdu  …. bez izgleda … a na kraju jazavac pred sudom
103 ja pa ja, apsurdan tip , idealan tip, ko mi nađe manu ..em li mu nanu
104 Ljubomora i zavist
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116 +Vaše opservacije, predlozi za vrline *igra raspoznavanja karaktera i osobina

***

ЖИВОТ ЈЕ САН

Педро Калдерон де ла Барка -19, сцена

***

Да, треба да укротимо

ову нашу ћуд опаку,

помаму и чежњу сваку,

ако опет сан уснимо.

Тако треба да живимо

у том свету чудне ћуди

где живљење сан је худи

то ме знање учи моје:

Човек сања оно што је,

сања док се не пробуди.

***

knjige:
1.Karakteri – Teofrast
2 Heraklit- Fragmenti
3.O prijateljstvu – Ciceron
4.Samom sebi – Marko Aurelije
5.Pravila za život – Baltazar Gracijan
6.Karakter kao sudbina – Bojan Jovanović
7.Anatomija zla – Bojan Jovanović
8.Latinski citati  – Albin Vihar
9.Istina o životu -Božidar Šutaković
10.Đavo i gospod Bog – Žan Pol Sartr
11.Koju igru igraš – Erik Bern
12.Psihologija gomile – Gustav le Bon
linkovi :
La Vida Decode / EDU. /
https://radojcicz.wordpress.com/
http://lavidadecode.blogspot.com/
https://lyricstranslate.com/sr/translator/malvarosa77

30.12.18.

las pika

%d bloggers like this: